29 Aralık 2014 Pazartesi

2014'e Bakış

Yıl sonu gelince listelerle dolup taşıyor ortalık. Ben de arada göz atmıyor değilim ancak liste işine pek de sıcak bakmıyorum, özellikle "en iyiler" listesi gibi listeleri sevmiyorum. Ha neyi seviyorum; mesela 2014'te çıkan eserlerin listesi olabilir. Bunu sadece kitaplar için de söylemiyorum.

2014'te ben neler yaptım, neleri beğendim vs'ye geçelim: (Gereksiz bilgi yığını özetle.)
  • 2014'te 52 kitap okuma hedefi koymuştum kendimi Goodreads'te. Ancak ipin ucu biraz kaçtı sanırım şu an itibariyle 125 kitap okumuş bulunmaktayım. Bu sayıya dahil olmayan bir kaç kitap daha var aslında, onları da eklememişim. Bazen okuduklarımın bilgisini oraya girmeyi unutuyorum çünkü.
  • "Yılın bence en iyi ilk 10 kitabı" falan yapmayacağım. Fikirlerinizi etkilemek, ön yargı oluşturmak istemiyorum. Okuduğum kitapların çoğunun yazısı zaten blog'da mevcut, oradan fikir edinebilirsiniz.
  • Çizgi roman yönünden baya güzel bir yıldı; yeni sanatçılar, yeni seriler keşfettim. The Daytripper, Sweet Tooth, Blankets, Y: The Last Man ilk aklıma gelenler.
  • Müziğe gelirsek... Dead Congregation'ın "Promulgation Of The Fall" adlı mükemmel albümü benim en sevdiğim yeni albüm oldu. Son üç yıldır yeni albümlerle pek ilgilenmiyorum, ancak dinlediklerim arasında resmen delirdiğim albüm DC'nin bu albümü oldu.
  • Engulfed'ın albümü bu yıl sürekli dinlediklerim arasındaydı, tavsiye ederim.
  • Yılın beni benden alan olaylarından biri de Ghost'un haziran ayındaki İstanbul konseriydi. Son yılların en mükemmel grubu kendileri. Bize bir kaç saniye gibi gelen performanslarının ardından ağzımız açık kaldı. Eksiklikleri sallayın; GHOST GELDİ, tamamdır.
  • Seneye işsiz başlamıştım, Şubat ayında girdiğim son işimden Haziran'da ayrıldım. Şu an başka bir gelecek planı içinde çabalamaktayım. Bakalım.
Benden bu kadar, aklıma ekleyecek başka bir şey gelmiyor şu an. Gelen olursa eklerim zaten.

Herkese iyi bir yıl dilemek isterdim ama gerçekçi olalım, iyi bir yıl falan olmayacak.

Okuyun, hayat sayfalarda.

Hiç yorum yok: