10 Şubat 2014 Pazartesi

Jeff Lemire "Sweet Tooth"

Post apokaliptik bir hikayeyi böylesine tatlı anlatan başka bir şey okuyabileceğimi bir süre için sanmıyorum. Tatlı derken, Sweet Tooth aslında tatlı bir hikaye olmaktan çok, bir dram ve macera hikayesi.

Mad Max serisinin hayranlarının kesinlikle seveceğinden emin olduğum Sweet Tooth, ormanın içinde babası ile beraber yaşayan ve doğduğu günden beri babasından başka kimseyi görmemiş olan Gus'ın hayatının, babasının salgın yüzünden ölümünden sonraki günlerde içine düştüğü "halden" itibaren başlıyor.

Babasının kendisine en büyük öğüdü "Asla burayı terk etme" olan Gus, bir şekilde babasının kendisinden beklediğini uygulamıyor ve kendisini asla geri dönemeyeceği bir yolda buluyor.

Bu arada Gus'ın küçük bir farklılığı var; kendisinin bir geyik gibi boynuzları var!

Sebebi?

Bundan sonrasından kısaca bahsedeyim ancak hikayenin bir kaç ipucunu vereceğim için isterseniz okumayabilirsiniz elbette.

Dünyada bir felaket olmuştur, 8 yıl önce olan bu felaket yüzünden bazı sorunlar ortaya çıkmıştır. Bunlardan biri salgın bir hastalık ve diğeri de çocukların hayvan özellikleri taşıyarak doğmasıdır.

Gus da bu çocuklardan biridir.

Elbette hikaye içinde yok olan düzen içinde kendi düzenini kurmaya çalışan resmi kurum görünümünde bile olsa aslında kalmayan kanunlar içinde kendi kanunları ve amaçlarıyla hareket eden bir kurumun, kalan insanlar üzerindeki planları ve harabeye dönen şehirler içinde kendi kurallarını ilan eden çetelerin varlığını da belirtmek gerek.

Saf bir çocuğun, bir fanus içinde adeta masallardaki gibi bir hayat yaşayan ve iyi-kötüden haberi olmayan (ancak bunu babasının hikaye içinde göreceğiniz bir yöntemi ile kendisine "aşılandığını" fark edeceksiniz, yani din temelli bir eğitim içinde yetiştiğini belirtebiliriz ancak bu din temeli, biraz sıradışı köklere sahip) bir çocuğun, kaosun ortasına ve acımasızlığın içine düşüşünü izlemek en azından benim için yürek burkan bir yana sahipti.

Seri hala devam ediyor, ben 25 sayısını edindim ancak internetten öğrendiğime göre 40. sayıda bitecekmiş. Henüz 15 sayısının okumuş olmama rağmen hikaye beni oldukça etkiledi, her bir bölümde ne olacağını merak etmekten nasıl okuduğumun farkında olmuyorum. Ayrıca stok yaptım ve hepsini bir günde bitirmemeye çalışıyorum.


Buradan Sweet Tooth'u bana öneren arkadaşıma da teşekkürlerimi ileteyim.

Hiç yorum yok: