20 Aralık 2014 Cumartesi

Gerd Schneider & Herbert Schulmeyer "Şah Mat!"

Satranç oynamayı galiba on yaşımda öğrendim. Öğrendiğime sevinip, oyundan da büyük keyif almaya başladığımda da uzun bir süre deli gibi satranç oynadım. Genelde herhangi bir şeyi tadında bırakan bir yapıda olmadığımdan, yeni keşfettiğim bu dünyada kendimi kaybettim, sürekli satranç oynadım. O zamanlar bir dergide her ay satranç bölümü vardı, oraya göre oyunda biraz daha ilerlemeyi keşfettim. Kendi kendime saatlerce oynadım. Çünkü yalnız bir insandım çocukken de. Ne zaman ki liseyle birlikte hayatım aşırı hızlandığı bir döneme girdi, satrançtan uzaklaştım. Şimdi arada bir oynuyorum. Online oynamayı hiç sevmiyorum. O yüzden oynayacak arkadaş bulmam da gerekiyor. İşim zor.

Ama satranç bilmiyorsanız, satranç sizin için zor olmasın. Gözünüzü korkutmasın. Akıllı telefon kullanmıyorum ama satranç bilseniz, o telefonlarınızdan satranç oynasanız mesela Candy Crush'tan daha mantıklı bir oyunla geçirebilirsiniz zamanınızı.

Satranç oynamayı bilenler ya da bilmeyenler için bir kitap Şah Mat! Yeni başlayanlar işin tarihinden, oyunun nasıl oynanacağına kadar bir çok açıklama içeriyor. Görsellerle desteklenen ve adım adım açıklayarak oyunu okuruyla birlikte oynayan, onu yönlendiren bir kitap.

Bu tip oyunları öğrenirken, eğer birinden öğreniyorsanız kimi zaman doğru sorunun ne olduğunu bile bilemeyip, kendi kendine yanlışı doğru sanarak öğrenmesi bile mümkün olabiliyor insanın. O yüzden "kimseyi darlamayım, takıldığım yerde açıp bakayım, öğreneyim satrancı" diyorsanız, kaçırmayın. Tuzakları, fırsatları, en büyük hataları ve şansınızı artırma yollarını öğrenebiliceğiniz bir kaybak. 

Bir çok oyunun yanında efsaneleşmiş bir oyunun hamlelerini de içeren bu kitapta, 64 adımda satranç öğrenebilmeniz mümkün. Canınız sıkıldığında, ne yapsam ne yapsam diye düşünürken yardımınıza koşmaya da dünden razı.

Hiç yorum yok: