10 Kasım 2013 Pazar

Barok Orkestrası Konseri (İstanbul Devlet Opera Ve Balesi)


Uzun zamandır konsere gitmemiştim. Normalde insanların yüzde 99'unun tiksinti ve nefretle karşılayacağı bir müzik türünün neferi gibi geziyor olmama rağmen, çocukluğumdan beri bir klasik müzik hayranıyımdır. Eskiden böyle klasik müziğe düşmanlık olmadığından TV'de daha sık izlerdik, pazar konseri olurdu, hatta uzunca bir süre de oldu yani sırf ben çocukken olmadı bu... Herneyse.

Okurken her hafta şehirdeki senfoni (Eskişehir; pek meşhurdur orkestrası) orkestrasının konserlerine giderdim. Bu sayede baya bir sanatçıyı da canlı izleme şansım olmuştu. Ama çalışmaya başlayınca, özellikle ikinci işim ve şimdiki üçüncü işim sebebiyle hafta sonları da çalışma ihtimali olduğundan bilet almaya çekinir oldum. En son aldığım bilet de yanmıştı misal... Gerçi sonunda şeytanın bacağını kırdım ve bu konsere gidebildim. 

Geçen cumartesi, yani 2 Kasım 2013'te Kadıköy Süreyya Operası'ndaydı konser. Yaklaşık bir buçuk saat sürdü. Gelenlerin yaş ortalaması hayli yüksekti, kendimi epey genç hissettim. Heheh. Hemen bir laubalilik, hemen bir şımarma... Neyse.

Vivaldi çaldılar. Yer gök benim için öncelikle Bach olduğu için uzun zamandır Vivaldi dinlememiştim. Ancak TRT Radyo 3'te denk gelirsem dinliyordum. Bu vesileyle, yurdum insanının "Mevsimler"inden başka bir şeyini bilmediği halde kendisini klasik müzik dinleyicisi olarak yüksek bir seviyeye yerleştirmesine neden olan Vivaldi'yle huzur içinde zaman geçirdik. (Hemen ukalalık, kendini beğenmişlik, ben sizden iyi bilirim havaları...)

Neler çaldıklarına gelirsek;
Do majör Sinfonia, RV 116
Mi minör Fagot Konçertosu, RV 484
Sol minör İk, Viyolonsel için Konçerto, RV 531 (mükemmeldi yav)
L'Estro Armonico; Op.3: Dört Keman ve Yaylılar için Re Majör Konçerto No.1, RV 549
L'Estro Armonico, Op.3: İki Keman, Viyolonasel ve Yaylılar için Sol minör Konçerto No.2, RV 578
La Folia, RV 63

Bunları da çok bilmiş bir ukala olduğum için yazmadım, merak eden olursa diye yazdım.

Bu arada bir de sürpriz vardı, Astor Piazzola'dan yazıya başlamadan aklımda olan fakat şimdi unuttuğum bir eseri çaldılar. Sallamak istemiyorum adını da. 

Özetle gayet güzeldi.




Hiç yorum yok: